KABETÜ'L-UŞŞAK BAŞED İN MEKAM
HER Kİ,NA-KES AMED İNCA ŞOD TEMAM.........
Bu makam Aşıkların Kabe'si oldu. Noksan gelen tamamlanır.
ALLAH İÇÜN ALLAH İLE ALLAH'A GİDERSİN
ALLAH'TAN ALLAH İLE ALLAH'A GELİRSİN
12 Aralık 2020 Cumartesi
AHMET AMİŞ EFENDİ
Fatih Türbedarı olan bu zat 126 yaşında dünyadan göçmüştür.Son devir Melami mürşidi olan seyyid Nurul arabi hazretleri ,kutbiyyet makamını ona devretmiştir.63 yaşında iken Tırnova'da hastalanmış hastahanede yatmakta iken ümit kesilmiş.Doktor "Buna yapacak bir şey yok, yaşamaz" diyor.Doktorun bu sözünü duyuyor ve kendi kendine "Ahmet,sen ne biçim adamsın? Herkes senin ne olduğunu anladı, ama sen hala kendini anlamadın" diyor.Biraz sonra Resulullah (sav) zuhur ediyor"Ahmet kalk, sana ömrü nebeviden bir ömür verildi"diyor.Yani 63 sene daha verildi deniyor.Biraz sonra bir dervişi ziyarete geliyor.Ona "Hemen git bana yemek getir" diyor.Gelen yemeği yiyor hastahaneden çıkıyor ve 63 sene daha yaşıyor.Seyyid Muhammed Nurul arabi hazretleri vefatından altı ay önce İstanbul'a gelerek Abdülkadir Belhi hazretlerinin dergahında misafir olarak kalıyor.Amiş efendi ,kendisinide ziyarete geleceğini umuyor ancak Nurul Arabi hazretleri Selanik'e dönüyor.Bu haberi alan Amiş efendi çalıştığı vakıflardan izin alarak yerine bir başkasını bırakıyor.Kimseden habersiz sirkeci'ye inip Selanik'e gidecek bir gemiye bakıyor.Gemi kalkmaya hazır ancak boş yer yok.Gemide bileti olan bir subay'ı askeri birliği geri çağırması üzerine subay Biletini satmak için bağırınca Amiş efendi hemen bileti alıp gemiye biniyor.Gemi yolda iken Seyyid Nurul arabi hazretleri manen bilgi sahibi olup, oğlunu yedeğinde bir at ile Selanik7e karşılamak için gönderiyor.Ahmet Amiş efendi bir hafta dergahta misafir kalıyor ve ona hilafet veriyor.ayrılacakları vakit "İstanbul'a git.altı ay sonra ben sana geleceğim"diyor.Altı ay sonra 13 Mart 1877 de vefat ediyor.Derler ki Kutbiyyet Ahmet Amiş efendiye geçti.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder