23 Aralık 2020 Çarşamba

MÜRŞİDİN YERİNE GEÇME/ARININ OĞUL VERMESİ

1985 YILINDA EVLADI Resulden meşhur bir Kadiri şeyhi olan Selahaddin Efendi, Çapa hastahanesinde vefat eder.Yerine bıraktığı kişi öğretmen emeklisi olan Arif Bey bir zata danışmak için gider. O ZAT'a şöyle der:"Benim şeyhim vefat etti ve beni yerine bıraktı.Ben kendime güvenemiyorum.Ne dersiniz, ne yapayım?" O zatda şu karşılığı verir:"Arif ağabey, sen iyi bir insansın.Sen bu görevi al. Sana bir olay anlatacağım. Bayburt'ta nahiye müdürlüğü yapmış bir tanıdığım var.Şimdi arıcılık yapıyor. Her kovanda bir arıbeyi oluyor. Ona "Kazara o arı beyi ölse ne olur?" diye sordum.O bana şöyle anlattı:"Hemen işçi arılar kovana girer, en sıhhatli işçi arının yuvasını büyütürler, ağızlarıyla ona özel bir gıda verirler.O işçi arı, kraliçe arı haline dönüşür ve kovanın başına geçer"dedi. Bu örneği dikkate alırsak, sen iyi ahlak sahibisin .Eğer oradaki müritler seni sever ve kabul ederse, sen bu işi çok iyi yaparsın" der.Gerçekten de Arif bey müritleri başına toplar ve bu hizmeti on iki sene devam ettirip alemi cemale göçer. Bir manevi halkada,manevi dergahda , mürşidin yerine bir başkasını yetiştirilmesi oğul verme gibidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder