26 Aralık 2020 Cumartesi

PAPAZIN İRŞADI

Genç bir delikanlı mürşit arıyormuş.Bir hocaya gitmiş,gözü tutmuyor.Bir şeyhe gidiyor, onu da gözü tutmuyor.Sonra bir çok zatlar dolaşıyor, hiçbirisi olmuyor.Sonunda bir papaz hoşuna gidiyor.Ona "Ben irşat olmak istiyorum,Benim mürşidim olurmusun?"diyor.Papaz "Hangi dindensin?" diye sorunca "Müslümanım" diyor.Papaz :"Ben Hırıstiyanım.Bu mümkün değil.Sen kendine müslüman bir şeyh bul"diyor.Delikanlı "Yok ,ben sizi istiyorum"diyor.Papaz olmaz desede genç vazgeçmiyor.Papaz sonunda yaka silkerek "Tamam, git zangoçluk yap"diyor.Genç uzun bir zaman zangoçluk yapıyor.aradan seneler geçiyor.papaz hasta ve ölmek üzere iken papaza gidip elini öpüyor."Efendim beni irşat ettiniz,Allah sizden razı olsun"diyor.Papaz:"Evladım,esas sen beni irşad ettin.Gelip beni irşad et diye yakama yapıştın.Ben de dönüp Allah'a "Yarabbi ! ya bana irşad yetkisi verya da buna bir mürşit bul da benim başımdan gitsin" diye dua ettim.irşad yetkisi verdi ve benim keşfim açıldı.Ben de seni irşad ettim.Sen olmasaydınben de irşad olmayacaktım" diyor. Bütün mesele teslimiyet ve güvende olup şüphe duymamaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder