25 Aralık 2020 Cuma

HALLACA GÖRE DİĞER DİN MENSUPLARI

Hallacın öğrencilerinden birisi anlatıyor: Bağdat pazarında bir yahudi ile tartışıyordum.Nasıl oldu bilmiyorum.Bir an Yahudiye"Seni köpek!"dedim.O esnada Hallac'da yanımızdan geçiyordu.Kızgın bakışlarla bana bakarak:"Köpeğine sahip ol, havlamasın" dedi ve hızla bizden uzaklaştı.Kavga bitince Hallac'ın yanına gittim.İçeri girdim.Beni görünce yüzünü öte tarafa çevirdi.Beni bağışlamasını rica ettim.bunun üzerin yeniden sakinleşti ve şöyle konuştu: "Sevgili oğlum.Bütün dinler ulu tanrının dinleridir.Tanrı, her bir dini ile ayrı bir insan topluluğunu meşgul etmektedir.İnsanlar inandıkları dinleri kendileri seçmediler,bilakis Rahman ve Rahim olan Tanrı, insanları inandıkları dinler için seçmiştirEğer bir kimse başka bir kimseyi inandığı dinin doğru olmadığı iddiasıyla kınarsa , bu hareketiyle o insanın kendi iradesi ile bir tercih yapmışolduğu yolunda bir hüküm vermiş olurbu aslında kadercilerin tarzıdır ve Zerdüştler böyle bir dini topluluktur Bilesin ki ,Yahudilik,Hırıstiyanlık ve diğr dinler , sadece çeşitli sanlar ve farklı isimlerdir,fakat hepsinde maksat aynıdır,farklı değildir. Ben dinlerin ne olduğu konusunu çok düxşündüm.Neticede gördüm ki dinler, bir kökün çeşitli dallarıdır.Bir insandan , onu alışkanlıklarından alıkoyan ve bağlarından koparan bir din seçmesini talep etme.O zaten varlığın sebebini ve yüce gayelerin manasını kendisinin en iyi anladığı şakilde arayacaktır. Zahirde inanç ve inançsızlık arasında sadece bir isim farkı vardır.Hakikatte ise ,bunların ikisi arasında hiçbir fark yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder