26 Aralık 2020 Cumartesi

GAZİANTEPLİ BİLAL BABA HAZRETLERİ

MUHAMMED BİLAL NADİRİ HAZRETLERİ 1895 YILINDA Gaziantep Islahiye Kozuluk köyünde dünyaya gelmiştir.Kahramanmaraşlı Abit Efendi,Hacı Hafiz Ali efendi gibi zatlara hizmet etmiş ise de manevi yetişmesi Üveysidir. 15 yaşında babası Abdullah Efendi vefat etmiş,okuduğu müzekkin nüfus isimli tasavvuf kitabı kendisini arayışa itmiştir.Gaziantep,Maraş ve İslahiye köylerinde 15 cami yaptırmıştır. İstemezlerin şikayetleri üzerine 36 defa tevkif,54 defa nezarete alınmıştır.1936-46 yılları arasında on yıl Giresun'da ailece sürgüne gönderilmiştir.1954-56 yılları arasında da İstanbul'da iki yıl sürgünde yaşamıştır.Sürgün ve tevkifler aksine kendisine bağlı,tasavvuf yoluna giren insanların çoğalmasına sebeb olmuştur.Sülalesi Tatar hanlarından meşhur Kubilay Kutlubay'a dayanır.bu nedenle soyadı kanunu çıkınca sülalesinin ismi olan Kutlubay soy ismini almıştır.Vefat etmeden önce oğlu Hilmi baba hazretlerine özel vasiyetleri olmuştur.Bu vasiyetler içinde mühim olanı insanlara,misafire hizmet üzerinedir."Beni iyi dinle.Bu zamanda şeyh çok olur. İbadetçi çok olur,övünen,övülen çok olur.Bunların hepsi geçersizdir.Beni memnun etmek istiyorsan benden evvel 50 sene babam Abdullah efendi misafirperverlik yaptı.50 senede ben devam ettirdim.Benden sonra da aynısını sen devam ettir.Ümmeti Muhammedin sağlamına,hastasına,körüne,topalına, zenginine, fakirine ,köylüsüne ,şehirlisine hiç ayrıcalık yapmaksızın elli sene hizmet ettim.Hepsi hastası,sağlamı, delisi, akıllısı bizim evde yer içer yatar. En fazla bakımsız yetimler ve kimsesiz ihtiyarlar kalır. Birgün onlara şöyle konuştum:"Bir tilki olur, bunun bir deliği olur.Ne zaman avcılar sıkıştırır veya acıkır, o deliğine döner,soğuktan korunur.orada bulduğunu yer.Şimdi siz tilkisiniz. Bu oda sizin deliğinizdir..Senenin her gününde bu odanın kapısı size açıktır.Gidin daha iyi yer bulabilirseniz memnun olurum.Bulamazsanız senenin her gününde her zaman buraya dönebilirsiniz..Ben ancak bütçem imkanı kadar size bakabilirim,yediririm,giydiririm. Size baktığımın karşılığını bir tek Allah'dan bekliyorum"Bu dediğim misafirlere bakmadıktan sonra istersen 12 ay oruç tut, başını secdeden kaldırma değerin yok. Beni memnun etmek istersen bu dediklerimi yap. Bu dediklerim yapan Allah, Resulullah yanında en şerefli insandır. Bu iş dışarıdan bakana kolay görünür. Amma bu dediğim ağırdır, kimse yürütemez. Yapsa da kısa zaman ve geçici yapar. Dünya malını ve geçimini düşünme ,Allah (c.c) artırır.Verilen hediyeyi kabul et, para olsun mal olsun veya eşya olsun al,karşılığını yap.ihtiyacın yoksa fakire ver. Sen adam ol milletin verdiği hediyenin üzerine sen de para koy.bütün imkanlarınla çalış,milleti de çalıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder