29 Aralık 2020 Salı

ZAHİRDEKİLERİN MANEVİYATTA KARŞILIKLARI

Maneviyat ve ilim yönünde en üst mertebede olan Hz.Ali efendimizdir.Hatem denir ve yukarısı yoktur.Felsefede Hz.Musa'yı Descartes temsil eder.Descardes akılcıdır.Hz.İsa efendimizi İmmanuel Kant temsil eder.Hz.İsa'nın bir adı da Emmanuel dir.Hegel felsefede hatem olmuştur.Resulullah'ı temsil eder.Bu zahiri benzetmeler öz yönünden değildir.Çünkü bu üç şahsiyet akılla giderler.Maneviyatları yoktur.Maneviyat Ehli Beyt ile olur. Efendimizin peygamberliğinin ilk 14 senesi Feyzi mukaddes devridir.Feyzi mukaddes devirde insanlar kutsalı hep dışarıda arıyorlar.Peygamberliğin son 9 yılı Feyzi Akdes devrdir.Feyzi Akdes devri,Kıblenin Kudüsten Mekkeye döndürülmesi ile başlar.Aslında Kabe, insan bedenidir.Hangi insan? Kendisine tabi olunan Maneviyat insanıdır.Fikri Baba'nın dervişlerinden birisi namaza yönelirken mürşidinin bulunduğu istikameti esas alarak o taraf yönelir imiş.Baba nerde?Hadim ilçesinde o tarafa dönerek namaz kılarmış.Baba nerde?Karaman ,Akşehir tarafında.o tarafa dönermiş.Beyazid Bestami hazretlerinin Hacca giderken ziyaret ettiği yaşlı bir zatı ziyaretinde yaşlı zat sormuş: -Niyetin nedir?.. Efenedim Kabe'yi ziyarete gidiyorum.Hazret sormuş: -Bu yolculuk için yanında ne hazırlığın var."Efendim 10 dinar paramvar. Hazret:Ver onları bana.Dön benim etrafımda işte sana makbul bir hac. Bu anlatım hakikatı ifade eder,şeriata terstir.Bu nedenle ehline söylenir.Avamu nas taklit ehli olduğundan şeriatın emri olan Haccı yapmadan olmaz Hakikatı veren tek merci Resulullah efendimizin maneviyatıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder