30 Aralık 2020 Çarşamba

KALICI DELİSİ VE NİYAZİ MISRİ

Kalıcı Delisi Seyyid Mehmet hazretlri 1494 DE DOĞMUŞ 1712 senesinde vefat etmiş,Akşemseddin hazretlerinin torunu olan bu zat Sarayın resmi kalem traşçısı idi."Zahirde yaşım ikiyüz yirmiyi geçtilakin 1713 tarihine varamam .Zira o günler kara kara günlerdir" diyen a İstanbul'da yaşamış bir meczub idi.Karabaş Şeyhi lakabı ile tanınan Hüseyin Efendi (ö:1717) bir rüyasını anlatır.İtikafta olduğu bir zamanda bir hal yaşar.Bulunduğu tekkenin kapısından içeri Hasan Basri,Habib- Acemi,Davud-u Tai,Maruf-u Kerhi ve gelmiş geçmiş ne kadar meşayih varsa gelip otururlar ve kürsüye Niyazi Mısri hazretlerini va'az etmeye çıkartırlar.Vaaz esnasında Mısri hazretleri Zat-ı Hak'dan söz söylemeye başlar.Meşayihlerden biri kalkıp:"Ya Şeyh muhammed Mısri! Zat-ı Hak'dan söz söylemek yasaktır.Başka bahis aç"deyince Hz.Mısri:"Zat-ı hak'dan ehil olmayanlar yanında söz söylemek memnudur(yasaktır).Burada na ehil(ehil olmayan) yoktur." deyip bahse devam eder.Dua edip kürsüden indi.Cümle meşayih gitti.Mihrap tarafına hiç bakmamıştım.Baktım ki Resulullah efendimiz on iki imam,dört halife ve sahabenin büyükleri mihrap içinde oturmaktalar.Resulullah'ın kalkmasıyla onlarda kalktılarGiderlerken Resulullah buyurdu"Bak a Şeyh Hüseyin.Benim oğlum Muhammed'in hakkında bir daha fena bir şey söyleme.Elbette rücu eyle" diye tekrarla tenbih edip gittiler. Ben acaba kim aleyhinde söz söyledim diye tefekkür ederek bir saat zaman geçti.Tefekkür esnasında tekkenin kapısı çalındı.Ben içimden bu saatte mahallenin ihtiyarlarından birisi rüyasını anlatmak için vakitsiz geldi düşüncesiyle kapıyı açtığımda karşımda Kalıcı Delisini gördüm ve bana "Ya Şeyh Hüseyin benim hakkımda halka ne söyledin.Yüzüme karşı söyle yoksa seni affetmem"dedi.Ben inkar geldiysem de bana "Niye Ceddim yalan mı söyledi" diye rüyamda gördüğüm tüm hadiseleri bir bir bana anlattı.Ne hata yaptığımı anlamak için düşündüm düşündüm sonra aklıma geldi.Dört beş gün öncebazı ihvan ile sohbet ederken Kalıcı delisini zikrettiler ve onun ahvalinden sual ettiler.Ben de:"O delidir.Yeri göğü bilmez.Bir alay götü boklu delidir" dedim.Bu sözü bana söyletti ve "Sakın benim gıyabımda fena söz söyleme.Ben affederim Lakin Ceddim Muhammed Mustafa (sav) affetmez" deyip tembih etti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder