26 Aralık 2020 Cumartesi

HEKİMOĞLU ALİ PAŞA

Osmanlı'da iki üç kerre sadrazamlık yapmış, manevi bir zattır.İstanbul'da işleri bozulan bir esnaf.rüyasında resulullah'ı görüyor."Git Hekim Ali Paşa'ya selam söyle senin ihtiyacın olan otuz altını versin"diyor.Esnaf kalkıp Hekim Ali Paşa'nın konağına gidiyor,rüyasını anlatıyor.Hekim Ali Paşa "Evladım tamam da bu anlattıklarından nasıl emin olabilirim?" deyince İhtiyaç sahibi esnaf:"Efendim ben bu durumu Resulullah7a arzettim.O da bana "Paşa her pazartesi ve cuma gecesi benim için okuduğu ayetleri iki haftadır okumuyor.Nedenini sorarsın?"dedi.Bunu duyan paşa "Rüyanı bir daha anlat"diyor.adamı yedi defa aynı rüyayı anlattırıyor.Adam en sonunda "Paşa hazretleri sizi rahatsız ettim.özür dilerim Bir şeyler vermeniz gerekmiyor.Bana müsade " deyince Paşa, vekilharcını çağırtıyor ve adama 210 altın veriyor."Yedi kerre anlattın.Her anlatışına otuz altın veriyorum.Eğer devamlı anlatsaydın servetim bitene kadar verecektim ama sen kestin"diyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder