13 Aralık 2020 Pazar

MÜRŞİT SOHBETLERİNDEN

– Ahlâkın ve ahlâklı olmanın yolu nedir? Ahlâk ve edep küle benzer. Odunla kül arasındaki yegâne yol ateştir. Yani odun ateşte yanmadıkça kül olamaz. Bizim fena huylarımız da İlâhî aşk ateşinde yanmadan ahlâk ve edep külü hâsıl olmaz. – Aşk kendi kendine mi gelir? Kendi kendine de gelir amma, bizim istememiz lâzım. – Bu mezheplere, tarîkatlere ne diyorsunuz? hZ. Muhammed zamanında mezhep var mıydı? Hayır. Allah zamanında da Muhammed yoktu. Bu mezhepler, yollar, tarîkatler; köprüden sonra muhtelif istikametlere ayrılan yollara benziyor. Yol, Mezhep, Tarîkat, bunlar kesrettir. Tevhît’den büyük makam var mı? Noktada yol olur mu? Makam da bir belâ ha!.. Sıfırdan yukarıya doğru gittikçe nâ-mütenâhî rakam var. Sonunu bulamazsın. Sonu bulmak için büyümek değil küçülmek lâzımdır. Meselâ ona kadar mı çıkmışız? Dokuz, sekiz, yedi, altı, derken sıfıra indik mi rahata kavuştuk demektir. Çünkü ondan aşağıya sayı yok. Sıfır ise bir noktadır. İş, o (Nokta) yı bulmakta. Orada ne makam vardır, ne derece.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder