KABETÜ'L-UŞŞAK BAŞED İN MEKAM
HER Kİ,NA-KES AMED İNCA ŞOD TEMAM.........
Bu makam Aşıkların Kabe'si oldu. Noksan gelen tamamlanır.
ALLAH İÇÜN ALLAH İLE ALLAH'A GİDERSİN ALLAH'TAN ALLAH İLE ALLAH'A GELİRSİN
Tarikat öğretisine baktığınızda Bir Allah adamı mutlaka bir başka Allah adamından yetişmiştir. Yani Veli, birisini yetiştirmiş adeta kendisini o yetiştirdiği kimsede klonlamıştır. Sistem bu şekilde devam eder. Tarikatlarda buna SİLSİLE (zincir) denir.Usta çırak ilişkisi, Hoca talebe ilişkisi zahirdeki karşılığıdır.En basit dünyevi sanat dahi mutlaka bir hocaya gidilerek,hizmet edilerek öğrenilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder