22 Aralık 2017 Cuma

YÜRÜYEN KUR'AN/CANLI KUR'AN

Hz.Ali Efendimiz'le hilafet mücadelesine girenler,Sıffin vakıasındaki Hakem olayında mızraklarının ucuna Mushaf'ın yapraklarını takarak güya "Kur'an'ın ihtilafta hakem olmasını"ister davranış gösteren bir harp hilesine kalkışmışlardı kararsızları etkilemek için.Bu durumu gören bir takım Hz.ali'ye yardım eden kimseler "Kur'an'a kılıç çekilmez,Kuran'la mübareze edilmez" diyerek Hz.İmam'ı terk ettiklerinde bulunduğu tepeden onlara seslenmişti:"Ey insanlar,nereye gidiyorsunuz.Kur'an burada .Bu gün Kur'an benim,mızrakların ucuna takılan Kur'an'ın lafzıdır.Kuran benim" diye.Efendimiz (sav),Kur'an'ın ete kemiğe bürünmüş halidir.Manevi kemalatı tamamlamış insanlar canlı Kur'andır."Biz o Kur'an'ı gizli bir kitabın içinde indirdik"ayetinden anlaşılması gereken mushaf değil,hakikat ehlidir."Şeriat benim akvalim(sözlerimdir),Tarikat benim EFALİM(fiillerimdir),Hakikat benim AHVALİM(halimdir) buyrulmuştur.
Aynül Kudat (kadıların gözbebeği) ünvanına sahip Yusuf Hemadani hazretleri,Hakikat-ı Muhammediyyeyi anlatmak için kaleme aldığı Hakikatın özü (Zübdetül Hakayık) isimli eserinden dolayı şirkle suçlanarak derisi yüzülmek suretiyle şehit edilmiştir.Sır olan hakikatları ifşa edenler, zahirde kalan taassub ehlinden gelecek olan tehlikeleri beklemelidirler.Tasavvuf tarihinde bu şekilde terkidünya etmiş aşk şehitleri mevcuttur.ve bunlar bu ölümleri nedeniyle meşhur olmuşlardır .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder