13 Aralık 2017 Çarşamba

TASAVVUFUN ENERJİSİ

Mürşitler ,istekli olan kişilere,enerji naklederler.Bu motorunun çalışmasını temin eden ilk enerji de sayılabilir.Tarikat yoluna girenler,ölümsüzlük duygusu içinde olduklarından bu duygu taze enerjiyi gerektirdiğinden sürekli bir şevk ve iştah,ümitvar olmaları ve neşeleri görünen yüzleridir.Kendisi kuru bir ağaç misali kenarda köşede kalmış, sıradan bir insan iken, bir Hak DOSTUNUN HİMMETİ VE NAZARI  ile genç ve taze bir delikanlı gibi verimli ve aktif hale gelen Yunus emre şunları demiştir:
Bir kuru ağaç idim yol üzre düşmüş idim
Er bana nazar kıldı taze civan oldum ben"
Allah dostları sadece sağlıklarında değil asırlar sonra bile eserleriyle, yeniden doğmuşçasına daima tazelenirler ve onlardan asla usanılmaz:
"Biz sevdik aşık olduk sevildik maşuk olduk
Her demi yeni doğarız bizden kim usanası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder