Mevlana Sadeddin Kaşgari hazretlerinde gaybet ve kendilerinden geçme hali zuhur etmeye başladı. Dışarıdan görenler uyuyor sanırlardı. Bulunduğu caminin önünde bu hal içinde iken bir dervişi:"Ne olur biraz istirahat etseniz" deyince tebessüm ederek şöyle buyurdular:"Sen uykudan önemli işimizin olduğuna inanmaz mısın?"Evliyaullahın gerek bedeni uykuda gerekse hal içinde olduğu anlarda manevi meşguliyetleri olurmuş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder