28 Nisan 2020 Salı

"KEŞKE DÜNYAYA GELMESEYDİM" SÖZÜ

Şeyh Yakup Sümbüli efendi, kemali mahviyatlarından ve duçarı şöhret olmasından dolayı "Ben vahdette yaşar bir adamdım. Beni kesrete uğratıp ömrümde çekmediğim bir sıkıntıyı çektirdiler. Keşki dünyaya gelmeyeydim" diye şikayet beyan etmesi üzerine kendilerine "Efendim, sizin vücudunuz mahzı hayrdır. Bir çok insan sizden faydalanıyor. Niçin bundan çekiniyorsunuz? diye sordular. Cevaben:"Bende evvela bu kelam, alemi vahdetin lezzetinden müferekat(ayrılık elemi) tezekkür olduğu zamanda lisanı halden lisanı kalbe gelmiştir. İkinci olarak, şeriat nimetinin varlığının ifasında niceleri aciz ve mertebeyi kemali az kimse görüldüğü esnada makamı aczde varid olmuş bir kelamdır. Üçüncü olarak bu söz, makamı kal'imden denilmiş değildir. Bazı halin gereğidir. Fahri Alem efendimiz dahi:"Keşke Muhammedin Rabbı, Muhammed'i yaratmasaydı"buyurmuştur. Hazreti Ali efendimiz "Hiç kimseye imrenmem, illa dünyaya gelmeyenlere imrenirim" buyurmuşlardır. Nice evliyayı kiramın bu makamda bir sözü vardır" demiştir....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder