26 Nisan 2020 Pazar

GENÇLERİN ÖLÜMÜ

Cenabı Azrail (a.s) gençlerin canını alırken çok acırmış ve dermiş ki "Keşke Halıkım beni bu delikanlıya bedel olarak kurban etse idi".
Hikmetini bilemediğimizden, HakTela sormuş:Ey Azrail benim kullarımın hepsine acıdığın malumdur. Bu kullarımdan hangisine daha çok acıdın ve hangisinin ölümünden  dolayı gönlün çok yandı? Hz.Cebrail cevaben: Şiddetli dalgalar içinde batırdığın bir gemiden çocuğu ile bir kadını diri bıraktın. Kadın ve çocuk bir tahta parçasına tutunmuş aciz vaziyette iken tahtayı sahile rüzgar sürüklediğinde kadının da canını al buyurdun,çocuğu anadan ayırarak anasının canını almak bana çok acı geldi" demiş
Hak Teala kurtulan o çocuğun kimliği ve akibeti konusunda buyurmuştur ki O çocuğu meyve dolayı, çiçekler içinde bulunan bir ormana çıkardım. Güneşe onu ısırma dedim. Rüzgara onun üzerine yavaş es dedim. Buluta  onun üzerine yağmur dökme dedim. Kış'a ise onun üzerine pençe atmamasını söyledim. Bir Kaplana emrettim onu emzirdi. Bir periya emrettim ona konuşmayı öğretti. O çocuk büyüdü. Bir kabile onu kendisine Başkan yaptı padişah oldu. O kimse Nemruttu. Azgınlığından ötürü Rabbine savaş açtı ve Hz.İbrahim'i öldürmeye teşebbüs etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder