29 Aralık 2019 Pazar

YALANDAN "BEKTAŞİYİM" DEMEK

Hikaye edilir ki Sivas'a bir Kadı'nın tayini çıkmış.Tarikat mensuplarının bulunduğu bir meclise yolu uğramış. Herkes mensup olduğu tarikatları söylemiş. Kadiriyim, Halvetiyim, Nakşiyim, Rufaiyim, Mevleviyim diye.Tarikatlara inanmayan Kadı efendi de laf olsun diye "Ben de Bektaşiyim" demiş. Meclistekiler hayret etmişler."Medrese tahsili görmüş Başındaki sarıkla bir adamın Bektaşi olmasına hayretle nezaketlerinden hayretlerini açıklayamamışlar. O gece Kadı efendi korkunç bir rüya görür, hatalı kararlarından dolayı cehenneme atılmasına karar verilir. İnfaz melekleri bunu cehenneme sürüklerken nur yüzlü bir zatı şerif huzuru Hakka varıp secde ederek Kadı efendinin bağışlanmasını dilemiş:"Ya Rab  bu zat benim dervişimdir, bana tabidir. Ya onu bırak cennetine girsin, ya da beni onunla birlikte cehenneme sok. Allah celle: Al, bu asi kadı'yı sana bağışladım, buyurarak dostunun niyazına icabet eylemiş ve Hacı Hünkar-ı Veli hazretleri, Kadı'nın elinden tutarak cennete iletmiş. Hayret ve dehşet içinde kalan kadı efendiye:"Yalandan müride iltifatımız budur. Gerçekten benden olaydın seni cennet-i zata eriştirirdim, buyurmuş.
Ertesi gün Sivas'ta bir Bektaşi şeyhi varsa ona intisap edeceğim diyerek dediğini yapmış Sivas Bektaşi şeyhine intisap etmiş ve tarikatı Bektaşiyye'den olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder