30 Aralık 2019 Pazartesi

MERTEBELER

1-) ŞERİAT,  2-) TARİKAT,  3-) HAKİKAT,  4-) MARİFET,  5-) KUTBİYYET,  6-) KURBİYYET,  7-) UBUDİYYET,
Bu menzillere  Yunus emre hazretleri bir nutkunda buyurmuştur:
Seni ben severim candan içerü
Yolun vardır bu erkandan içerü
     Şeriat,tarikat yoldur varana
     Hakikat marifet andan içerü
Dinin terk edenin küfürdür işi
Ol ne küfürdür imandan içerü
     Beni benden sorman ben, ben değilim
     Bir ben vardır bende benden içerü
Süleyman kuş dili bilir dediler
Süleyman var Süleymandan içerü
     Kesildi takatim dizde derman yok
     Bu ne mezhep imiş dinden içerü
Yunusun sözleri hundur ateştir
Kapında kul var sultandan içerü

Bu mertebelerde kendi içinde yedi kısımdır.
Örneğin Şeriat yedi mertebeleri:
Şeriatın şeriatı
Şeriatın tarikatı
Şeriatın hakikatı
Şeriatın marifeti
Şeriatın kutbiyyeti
Şeriatın kurbiyyeti
Şeriatın Ubudiyyeti  gibi
Tarikatta bu mihvalde devam eder:
Tariakatın şeriatı
tarikataın tarikatı
Tarikatın hakikatı
Tarikatın marifeti...vd.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder