16 Aralık 2019 Pazartesi

MÜSLÜMAN OLAN ŞEYTAN

Efendimiz (SAV) 'in İbni Mesuddan rivayetedilen hadis-i şeriflerinde:"Sizden hiçkimse yoktur ki muhakkak şeytandan ve melaikeden kendi karini olan musallat olmasın. Ashabdediler ki:"Sana da musallat oldu mu? Resulü Ekrem buyurdu ki:Evet bana da musallat olmuştur. Velakin Allah Teala onun aleyhine bana yardım etti. Şeytanım benim iki elim üzerinde müslüman oldu. İmdi bana hayırdan başkasıyla emretmez"
Hadisi şerifte bahsedilen cinden murat şeytandır; ve şeytandan murad dahi cisimdeki ruhi hayvanidir. Melekten murad ruhi insani ve akıldır. Ruhi hayvani ruhi insaniyi kendi aslına ve hakikatine kavuşmaktan tedip edip uzaklaştırır. Eğer ruhi hayvani nuri imandan nasiplenirse şeytan müslüman olmuş olur. Ruhi hayvanisi kuvvetli olup fena sıfatlar ile muttasıf olanlar insan suretindeki şeytanlardır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder