29 Aralık 2019 Pazar

EVLİYANIN MERHAMET NAZARIYLA BAKMASI

Anlatılır ki asi bir kimse, suçlarının çokluğu ve tekrarı nedeniyle hakim tarafından idam edilmişti. Adamın cesedi dar ağacında asılı iken Ehlullahdan Cüneyd-i Bağdadi hazretleri oradan geçerken, gözü bu idam mahkumuna ilişti, merhametle şöyle bir baktı ve oradan uzaklaştı.O gece şehrin Hakk'a yakın olan aşıkları ve zahitleri, idam edilen zatın cennete dahil olduğunu  manalarında gördüler ve bu makama nasıl vasıl olduğunu sordular. Şu cevabı verdi:
"- Beni darağacına astıklarında oradan Cüneyd-i Bağdadi hazretleri geçti ve bana rahmet nazarı ile öyle nazar etti ki, Allahü Teala'nın hitab-ı celili erişti:( Benim dostumun, rahmet nazarı ile baktığına azap etmek şanıma layık değildir. Seni affettim ve sana cennetimi verdim) buyruldu. Beni bu suretle cennete idhal ettiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder