25 Şubat 2018 Pazar

RUHUN CESEDE HAKİM OLMASI

İnsanda sahih bir fikren devamı, tıyb(helalinden ve temiz) bir surette yemek, içmekliğin  ve bir hastalığa mübtela olmaksızın uykunun azlığı,lüzumsuz konuşmanın kalkması,beşeriyetin iktiza ettiği şeylerin terki suretiyle umuru ruhaniyye galib gelirse o zaman heykeli insaninin kesafeti letafete kalbolur, letafeti ruhiyye galabe eder.Bu halin tahakkukunda su üzerinde yürür, havada uçabilir, duvarlar kendisine perde olmaz, memleketlerin uzaklığı ruhi yakınlığa mani  teşkil edemez.İşte beşeri gerekliliklerden olan maniaların bu suretle yok olması halinde; ruhta metanet ve kudreti aslisi tahakkuk ederek mahlukatın en yüksek mertebesine vasıl olur.A'la-i meratib; cisimlere komşu olmaklıkla hasıl olan kayıdlardan çözülmüş olan ruhların alemidir.Kuran-ı Mübinde :İNNEL EBRARE LEFİY NA'İM"infitar 82/13 "EBRARDAN OLANLAR , İLAHİ NİMETLERDE MÜSTAĞRAK OLMUŞLARDIR"demektir
Demek oluyor ki umuru ilahiyyenin galebesi, esmai hüsna vesıfatı ulyaya aid füyuzatı müşahede vebeşeriyetin iktiza ettiği umuru terk ile hasıl olabilir.Zikr edilen vech ile bir kimsedeumurı ilahiyye galebe ederse o kimse kudsiyet kesbetmiş olur
Zira beşeriyet, cesedin baisi kıvamı olan (bedenin kuvvetine neden olan) nefsin hoşuna giden şeyler olup insan tabiatı onları kendisine adet ittihaz etmiştir.
İnsan , bubeşeriyete aid olan mukteziyyatı terkederek, kendine nisbetle asl ül asl olan sırrı müşahede de daim olursa , sırrı ilahinin ahkamı o kimsede zahir olur.Cenab-ı Hakk  hususi tecellisine mazhar kılar .Sem'i(duyması) sem'i ilahi, basarı (görmesi) basar-ı ilahi,yed'i (eli)yed-iilahi , lisanı;lisan-ı ilahi olur.O kimse anadan gözsüze , kekemeye mesh etse biemrillah şifa bulurO kimse ruhulkuds ile kuvvetlendirilmiştir.Cenab-ı Hakk, Hz.İsa (as) hakkında:VE EYYEDNAHÜ Bİ RUHIL KUDUS""(bAKARA 2/253)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder