11 Şubat 2018 Pazar

HAZRETİ ALİ HAZRETLERİNİN VALİ'YE EMİRLERİ

Hz.Ali Efendimiz halife iken,Mısır’a Vali tayin ettiği Malik Eşter’de verdiği emirler vardır.Bu emirler bir idareci için kıyamete dek geçerli olacak değişmeyen  sosyal kurallar gibidir.
“Vergisini tahsil etmek, düşmana karşı cihad açmak , halka sulh ve selamet temin etmek , kendisine teslim edilen beldeyi imar etmek için vali tayin ettiğim Malik ibnil Harisi Eştiri’ye , Allah’a ittikayı(yani ilahi emirlere hürmetkar, Hüdanın yarattıklarına şefeatkar olmayı), Kitabında emrettiği Farzlara ve  sünnetlere tamamıyla tabi olmayı emrederim.
Farzlar ve sünnetler öyledir ki:
Hiç kimse ona tabi olup sımsıkı sarılmadıkça hayatta saadet yüzü göremez; ve onlardan soyunmadıkça  da katiyyen  şaki olup hüsranı ebedi gayyasına düşmez.
Ve sana Allah’a elin ile, kalbin ile, dilin ile yardımda bulunmanı  emrediyorum.Zira vücudu ile mevcud, sıfatı ile muhit, esması ile malum, efali ile zahir , asarı ile meşhud olan Zat-ı Zülcelal ,kendisine yardım edene yardım edeceğini  ve kendisini ağırlayana izzet verip aziz kılacağını tekeffül ediyor
Ve Sana bir de nefsini, şehavata saldırdıkça tepelemeni , isyan ettikçe dizginlerini çekmeni emrediyorum.Zira nefis daima fenalığa amirdir.
Ey Malik bilmiş ol ki:
Ben seni öyle bir memlekete vali seçtim ve gönderdim ki , senden evvel oralarda birçok hükümetler hüküm sürdü, adalet yaptı, zulmetti.
Sen vaktiyle onları seyrediyordun.İdare tarzlarını tahlil edip icraatını bakıp görüyordun.İşte şimdi halk ; sen nasıl icraatını gözetliyordun ise , onlarda senin icraatlarına bakacaklar.Sen nasıl onlar hakkında söylüyorsan onlarda şimdi senin hakkında söyleyecekler.
Binanaleyh kimlerin salih olduğu , yine Allah7ın kendi kullarının ağzından söylettiği  sözlerle bilinir..Onun için kendin için biriktireceğin sevimli zahire , “ameli salih zahiresi” olsun.Onun için heveslerine mahkum olma, ona hakim bulun

Sonra , sana helal olmayan şeylerde nefsine karşı gayet hasis ol.Çünkü nefsin , ister hoşlanıp zevk aldığı , ister istemeyip zevk almadığı şeylerde ona hasis olmak onun hakkında adil’den başka sir şey değildir.(Devam edecek)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder