7 Şubat 2018 Çarşamba

HAK TEALA'NIN TEKLİF ETTİĞİ EMANETİ TAŞIYANLAR

Cenab-ı Hakk'ın  semavat'a, arza,dağlara, yerde ve gökte bulunan mevcudatın hepsine teklif edilen EMANET'TE(Tanrıyı bilme,O'nun halifesi olma vazifesi) teklif edilenler teklifi reddettiler.Emanet ifa edildiği takdirde neticesi çok büyük bir keramet olduğu gibi , iyi ifa edilmediği takdirde hıyanet ve garametle büyük bir rüsvaylık olacağı bildirilmişti.Onlarda şiddetle onu yüklenmekten imtina ettiler.Mesuliyeti çok ağır geldi.İnsan ise "Bela"(evet) dedi.
Bu teklif vacib olsaydı, iba ettikleri vakitte(red ettikleri zaman) derhal derece-i kemalden düşerlerdi.Sonra Cenab-ı Hakk ,imtina ettiklerinden dolayı tevbih veya ukubete (cezaya9 uğradıklarını beyan etmiyor.
Ayette belirtilen "ZALUMEN CEHULE"ifadesini insan zalimdir,insan cahildir şeklinde terceme etmemek gereklidir.Sufiler buradaki zulmü, herkesci bilinen adlin mukabili olan zulm olarak belirtmemişlerdir.Cehl de , yine alelumum bilinen ilmin mukabilili olan cehl değildir..Sufiler buradaki zulm'ü ,zulmi Memduh(öğülen zulm), cehl de makbul cehl diye anlamlandırarak ayeti kerimeye şöyle mana verirler:"O insan ki nefsinin kuvvetli zalimi oldu.Hak ve hakikatın gayrisinin de cahili oldu, emaneti almak hakkına haiz oldu"
Demek oluyorki :EMANETİ İLAHİYYE ,NEFİSLERİNİN HAYRINI AYAĞININ ALTINA ALAN, HAK VE HAKİKATTANMEADASINA CAHİL OLAN İNSANDA BULUNUYOR.Emaneti kalb taşır.Zira kalb,hakkın nazar yeridir.Sahibi kalb olan da sadece hazreti insandır.Naib-i Hak, ancak hazret-i insandır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder