10 Şubat 2018 Cumartesi

BENİ TÜRK BAYRAĞINA SARINIZ

Doktor Yücel Yalçın abimiz İstanbulTıp fakültesindeki anılarından anlatmıştı.Atatürk Hitler zulmüne maruz kalan Yahudi akademisyenlere kucak açmıştı.Onlar yeni kurulan Cumhuriyetimizin okullarından bildiklerini insanımıza öğretmişlerdi.Nebatad Profesörü olan bir hocamızın vasiyeti idi:”Hayatımda bir gülü dalından kopartmadım.Zevkim iç in hiçbir çimenin üzerine uzanmadım.Beni Türk bayrağına sararak Türk mezarlığına defnediniz”demişti.Mezarı Aşiyan mezarlığında Yahya Kemal’in mezarının hemen üzerindedir.vasiyeti gereğince defnedilmiştir”.
Yücel ağabeyimiz anlatıma devam ediyor:Benim diploma töreninde üç kişiydik.Merasim esnasında en ordinaryüs prof konumunda on kişi mevcuttu. Bize diplomamız verilip cübbemiz giydirilirken üç doktorda tüm hocalarımızın ellerinden öpmüştük.Şimdi ben torunumun diploma törenine gittim.82 kişinin mezuniyeti vardı.Hocalar ve üst bürokratlar törende idi.Diplomalar verilirken 82 kişiden hiçbiri kendisine diplomasını veren kişinin elini öpmedi.Bu nasıl bir nesil,nasıl bir saygısızlık” diyen doktorumuz orada bu seksen iki kişiye sövdüğü için ertesi gün kaldırıma ayağı takılarak yere düşerken koru kırılınca düşünmüş acaba bu sövmeden dolayımı cezalandırıldım diye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder