14 Şubat 2018 Çarşamba

ÖLÜMDEN KURTARAN MERHAMET

Dr.Hasan Çiftci anlatıyor.Koç holdingte avukat olarak çalışırken Ankara'ya bir duruşma için geldim.Sıhhiyedeki duruşma 12 de bitti.yürüyerek holdingin kızılaydaki ofisine gidiyorum.Necatibey caddesinde iken tuvalete sıkıştım.Hemen Konyalı Pide ve döner yazılı lokantadan içeri girdim.ihtiyacımı giderdim.Bu nedenle lokantanın bari çorbasını içeyim diye oturdum.Kapı girişinde döner tezgahında et pişmekte idi.Aralık ayı,Ankaranın ayazı buz kesiyor.Dışarıda yaşlı bir kadın ve yanında iki küçük çocuk .Açlar ki döner pişen tezgaha bakıyorlar.Garsonu çağırdım ve ustaya söyle üç döner paketi yapıp dışardaki kadın ve iki çocuğa versin dedim.Garson,döner ustasının yanına gitti ama bir şey demedi.Usta hareketsiz duruyor.Kızdım,yerimden kalktım ve garsona çıkıştım."Niçin paketleri yaptırmıyorsun?"diye.Garson dedi ki:"Abi onlar dilenci".Tepem attı."Oğlum sen benim paramın kahyasımısın? dedim ve dışarı çıkarak o yaşlı kadına:Teyzeciğim benimle beraber yemek yermisin? dedim.Kadın utandı ben biraz daha üsteleyerek Lokantaya soktum.Karnımızı doyurduk.Hayat hikayesini üstün körü anlattı.İsmi Ayşe imiş.Kocası ölmüş.Evli olan oğlu akciğer kanserinden ölünce gelin çocuklarını bırakıp bir başkasıyla evlenmiş.iki torun kendisine kalmış.hiçbir gelirleri yok.dışarı çıktıktan sonra nerede oturuyorsunuz diye sorduğumda Altındağ'da dedi.Soğuk havada oraya kadar yürüyecekler.Hemen bir taksi çağırdım ben öne oturdum onlarda arkada evlerinin bulunduğu yere gittim.Ev dedikleri yer tek oda bir baraka.Lokantacıdan aldığım bir zarfın içine cebimdeki tüm parayı koydum ve kadına vermek istedim.Kadın kabul etmedi.Ben ısrarla:"Teyzeciğim.Ben bugün İstanbul'dan buraya geldim.ve Yola çıkarken Cenab-ı Hakk7a yalvarmıştım bir ihtiyaç sahibini bana göstersin diye.Lütfen benim sevabıma mani olma dedim.Kadın kabul etti.en azından iki aylık erzaklarını temin edecek paranın mevcut olduğu zarfı verdim.Evin halini gördükten sonra,şirket avukatlığından biriktirdiğim bir ev alacak kadar mevcut olan paramla bu insana bir ev alsam diye niyet ettim ve onlardan ayrıldım.Bir kaç ay sonra Şirketin işleri için Pariste Hilton otelindeyiz.işlerimiz bitti.Ertesi gün sabah Concorde uçağı ile Paristen Newyork'a uçacağız.Biletlerimiz alındı.Geceleyin rüyama Ankarada ki Ayşe teyze girdi.Bana sarılarak Hasanım nolur yarın yola çıkma diye yalvardığını gördüm.Rüyadan çok etkilenmiştim.Sabah erkenden arkadaşlarıma rüyamı anlatarak ben bugün gitmeyeceğim yarın gideceğiz dedim.Ekip başı olduğum için ateist arkadaşlarım itiraz etselerde karşı çıkmadılar.Ertesi gün uçağına cezalı olarak bilet aldık.Kahvaltı yaparken birden televizyon flaş haber olarak Paristen havalanan Concord uçağının havalandıktan beş dakika sonra bilinmeyen bir nedenle düştüğünü ve kurtulan olmadığını söylemesi üzerine üçümüz ağlamaya başladık.Ertesi gün Amerikaya gittik işlerimizi bitirdikten sonra Türkiyeye döndük.Ben döner dönmez şirketten bir haftalık izin aldım.Biriktirdiğim parayı da yanıma alarak Ankaraya geldim.Altındağ'daki evi üç gün aradım.Çünkü ilk defa taksi ile geldiğim için evi çıkartamadım.üçüncü gün Ayşe teyzenin evini buldum.Kapısını çaldım ve nüfus kağıdını istedim.Sebebini sormadı verdi.Gittim Çankaya yıldız tarafında yeni bir inşaatın kaloriferli dördüncü katını Ayşe teyze adına satın aldım .Evin tüm eşyalarını perdesi dahil olmak üzere döşedim ve biriktirdiğim tüm parayı harcadım.Ayşe teyzeyi o eve yerleştirdim.iki torununu ise özel okulda okuttum ikiside Üniversiteyi bitirdiler.Birisi şuanda Samsunun bir ilçesinde Savcı, diğeri Mersin'in bir kazasında coğrafya öğretmeni.Ben bekar olduğum bir zamanda kendim kirada otururken biriktirdiğim para ile Ayşe teyzeye aldığım bir eve karşılık bana bin ev alacak maddi imkanı Cenabı Hakk helalinden verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder