3 Şubat 2018 Cumartesi

NAMAZDAKİ İLK TEKBİRİN SIRRI

Namazda sair tekbirler kalben  ve lisanen alındığı halde, iftitah tekbirin(giriş tekbiri)n de el ile işaret de vardır.
Bu niye böyledir:
Namaz avama göre Allah’ın huzuruna girmek,Havasa göre urucu ilahidir.Yani nasuttan uruc ile alemi melekuta terakki ve teveccüh eder.İftitah tekbirini alırken “Fevelli vecheke şatrel mescidil haram”(Bakara 144,149,150) emriyle memur olduğundan her azasıyla kıbleye teveccüh ettiği “gibi elinin içiyle dahi ilahi adres olan Kıbleye dönüp:” Ya Rabbi ! Sen beni ahseni takvim sırrına mazhar kılarak halk etdin, beni kendine muhatab tuttun,ben de yüzümü senden gayrisine çevirmedim,zalime, zulme, küfre , münafıka meyletmedim, veçhi insanimi sana takdim ediyorum” diyerek ,ellerini kulaklarının yumuşağına kadar kaldırıp yüz çevresini Cenab-ı Hakk’a arz edip ; haddi zatında ekber olan Allah’ı anarak O’nun büyüklüğünü ilan etmesidir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder