14 Şubat 2018 Çarşamba

CENABI HAKKIN AÇTIĞI KAPILAR

Yaşanmış bir hayat hikayesi.Dr.Hasan Çiftçi.Hukuk fakültesini birincilikle bitirmesi akabinde Koç holdingte avukat olarak beş yıl çalıştıktan sonra inşaat sektöründe yurt dışında iş yapan bir şahsiyet.Rüşvete bulaşmamak için bir hayat mücadelesi içindeki tevekkül insan.O anlatmıştı:
"Irak'da beş yıldızlı bir otel inşaatını almıştık.İnşaat bitti teslim gününün bir öncesinde oteli geziyorum.yerlere halılar bile döşenmiş.Otel tuvaletlerine baktığımda birden taharet musluklarının klozetin sol tarafına monte edildiğini gördüm.Otel sahibine teslimatı yapmayacağımı bildirdim.Teknik adamlar tüm odalardaki  klozetlerdeki taharet musluğunun soldan sağa geçirilmesi işleminin üç ay içinde ancak tamamlanacağını bildirmesi üzerine bir ay ekliyerek iş sahibine teslimatı ancak dört  ay sonra teslimedeceğimi söylemem üzerine nedenini sordu.Musluk meselesini anlattım.İş sahibi "önemli değil" dedi.Ben ise hayır kabulü yapmayacağım.Çünkü müslüman sol eli ile taharet yaptığından taharet musluğunu aynı el ile kullandığı takdirde musluğa bulaşacak mikrop nedeniyle insanların hastalık kapacağını belirtip bunun Allah yanındaki mesuliyetini kabul etmeyeceğimi belirttim ve dört aylık gecikmeden dolayı otelin full olarak müşteri gelirleri ne ise ödeyeceğimi söyledim.Bana otel sahibi:"Sen delisin" dedi.Ben "inandığımı yapmak zorundayım" diye ısrar ettim.dört ay içinde belirtilen kusur giderildi.Otelin Bir buçukmilyon dolar'lık zararını ödeyerek oradan ayrıldık.Aradan beş ay geçti.Bir gün telefonda,Irak Başbakanının benimle görüşmek istendiği söylendi .Başbakan benimle tanışmak istediğini belirtmesi üzerine Irak'a gittim.Davet yemeğinde Başbakanın yanında otel sahibi adam da vardı.musluk hikayesini Başbakan'a anlatmıştı.Ve beni davetteki ricaları şu idi:Ülkede yapılacak bir baraj inşaatını yapmamı istediler ve ihalesiz işi bize verdiler.İşin değeri 680.000.000 Euro.işi yaptık teslim ettik.Genel müdürüm  hayret etti:Hasan bey,ihalesiz,zahmetsiz,çekişmesiz aldığımız en büyük iş nasıl oldu diye"bana sorduğunda "Allah için yaptığımız ve musluk değiştirmek için cebimizden çıkan paranın mükafatıdır"dedim.
Senagal'debir işaldık.işi bitirdik teslim edeceğiz.Baktım İşçiler bilek kuvveti ile demir bükmeye çalışıyorlar.Beton harcını el kuvveti ile yapmaya çalışıyorlar.Sahada takribi küçük beton imal makinalarımızdan tutun da yüze yakın Türkiyeden getirdiğimiz alet ve edavat var.Zayıf olan işçilerin haline acıdım ve kendilerini çağırarak alet ve edavatın hepsini kendilerine hibe ettim.içlerinden işçi temsilcisi olan birisi sordu ne karşılığı bunları hibe ediyorsun dedi.Ben de Allah için dedim.işimiz bitmişti ayrılıp Türkiyeye geldim.üç ay sonra bir telefon Senegal Devlet Yapı işleri Bakanı arayarak  beni ülkesine davet ediyor.gittim.Meğer o işçi temsilcisi konuyu üst sendikacısına anlatmış oda bakana,başbakana ve devlet başkanına kadar hadise iletilmiş.Devlet başkanının ricası:Victorya gölünü çevreleyen üç ülkeyi ilgilendiren bir barajın yapım işini üstlenirmisiniz.Bedel 580.000.000 Dolar.Allah için yaptığımız bir iyiliğin karşılığında Hak teala ne kapılar açtı.Bugün Afrikanın 8 ülkesinde inşaatlarımız devam etmekte ve hiçbirinde rüşvet işimiz yok.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder