20 Kasım 2017 Pazartesi

YÜCE ALLAH'A YAKLAŞMANIN YOLLARI

Ebu Hüreyre  (r.a) der ki:Resulullah (sav)şöyle buyurdu:
"Allah Teala şöyle buyurdu:
Kim benim bir velime düşmanlık ederse, ben ona savaş açarım.Kulum, kendisine farz kıldığım şeyden daha çok sevdiğim bir şeyle bana yaklaşmaz.Kulum nafilelerle bana yakınlaşmayı sürdürür, nihayet ben onu severim.Onu sevdiğim zaman da işiten kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı olurum.Benden bir şey istediğinde kendisine veririm ve bana sığındığı zaman onu mutlaka korurum".
Allah'a yaklaştıran farzlar:
Beden ile yapılan farzların en büyüğü namazdır.
Allah'a yaklaştıran farzlardan biri de, yöneticinin yönetimi altındakilere adaletli olmasıdır.
Farzları edadan sonra nafileler ve taatleri yerine getirmek için gayret göstererek Allah'a yaklaşmaya çalışırlar.Sahip oldukları Vera hasleti ile en küçük ve hassas mekruhlardan bile kaçınmaya özen gösterirler.Bu da o kulun Allah Teala tarafından sevilmesini sağlar.
Allah her kimi severse , muhabbetini, taatini, zikriyle ve hizmetiyle meşgul olma nimetlerini ona tattırır.
"Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse ( bilsin ki)Allah, sevdiği ve kendisini seven müminlere karşı alçak gönüllü(şefkatli), kafirlere karşı onurlu ve zorlu bir toplum getirecektir.(Bunlar)Allah yolunda cihad ederler ve hiçbir kınayanın kınamasından korkmazlar( hiçbir kimsenin kınamasına aldırmazlar).Bu , Allah'ın dilediğine verdiği lütfudur.Allah'ın lütfu ve ilmi geniştir."(Maide 5/54)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder