13 Kasım 2017 Pazartesi

İYİLİK VE GÜNAH NEDİR?

Vabisa b.Ma'bed'den:
"Resulullah'ın yanına gelmiştim, buyurdu ki:
İyilik ve günah hakkında ne varsa hiç bir şeyi dışarıda bırakmamak üzere her şeyi sormak istiyordum.Peygamber bana,
'Yaklaş ey Vabisa' buyurdu.Ben de dizlerim Resulullah'ın (sav) dizlerine değecek şekilde kendisine yaklaştım.Buyurdular ki:
'Ey Vabisa! Ne sormak için geldiğini ben haber vereyim mi yoksa sen mi bana soracaksın?' Dedim ki:
'Ey Allah'ın Resulü ! Sen bana söyle ' Buyurdu ki;
'İyilik ve günahın ne olduğunu sormak için geldin!'
'Evet'dedim.Üç parmağını bir araya topladı ve göğsüme doğru bastırarak buyurdu ki:
"Ey Vabisa ,kendin(kalbine) sor! İyilik , kalbin huzur bulduğu  ve nefsin tatmin olduğu şeydir.Günah ise , kalbi tırmalayan ve göğüste tereddüt oluşturan şeydir, insanlar sana fetva verse hatta herkes sana fetva verse bile!"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder