13 Kasım 2017 Pazartesi

SÜNNETE SARILMAK

"Resulullah (sav) bize öylesine bir vaaz etti ki, ondan dolayı kalpler ürperdi, gözlerden yaşlar aktı.Dedi ki:
"Ey Allah'ın Resulü! Bu veda eden birinin öğüdüne benziyor.Bizlere vasiyette bulunsan! Şöyle buyurdu:
Sizlere Allah Tealaya karşı takva sahibi olmanızı,başınıza bir köle bile emir tayin edilmiş olsa dinleyip itaat etmenizi tavsiye ederim.Benden sonra yaşayanlarınız gerçekten pek çok ihtilaf görecek.(Bu ihtilaflar karşısında) siz benim sünnetime ve hidayet rehberi olan raşid halifelerimin sünnetine uyun; buna azı dişlerinizle sımsıkı sarılın! Sonradan çıkma işlerden kaçının.Çünkü her bid'at sapıklıktır"
Efendimiz (sav) aradan sekiz sene geçtikten sonra ölülere ve dirilere veda eder gibi Uhud şehitleri üzerine cenaze namazı kıldı.Sonra minbere çıktı:"Ben havzın başına sizden önce varacağım.Ben, benim arkamdan sizin şirk koşmanızdan korkmuyorum.Fakat ben, sizlerin dünya için yarışa girmenizden ve birbirinizle çarpışıp sizden öncekilerin helak olduğu gibi helak olmanızdan korkuyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder