22 Kasım 2017 Çarşamba

ALLAH'IN BAĞIŞLAMASININ GENİŞLİĞİ VE YOLU

Enes b.Malik'den rivayet edilen hadis-i şerif:
"Allah Teala buyurdu ki:
Ey Ademoğlu! Sen bana dua ettiğin ve benden umduğun sürece , işlediğin günaha aldırmadan seni bağışlarım!
Ey Ademoğlu!İşlediğin günahlar gökteki bulutlara erişse bile, benden bağışlanma dilediğinde seni bağışlarım!
Ey Ademoğlu!Yeryüzünü dolduracak kadar hatayla bana gelsen, sonra şirk koşmadan huzuruma çıktığın takdirde ben de sana yeryüzü dolusunca bağışlamayla gelirim!
Bu hadiste günahların bağışlanması üç sebebe bağlanmıştır:
Birinci şart:Bağışlanma ve kabul edilmesini umud ederek dua etmek.Dua etmek Rabbimizin bir emridir:"Rabbiniz şöyle buyurdu:Bana dua edin kabul edeyim.Çünkü bana ibadeti bırakıp büyüklük taslayanlar aşağılanarak cehenneme gireceklerdir."(Mümin 40/60)
İkinci sebeb istiğfardır.İstiğfarın anlamı mağfiret dilemektir."ALLAH'DAN MAĞFİRET İSTEYİN.ÇÜNKÜ ALLAH AFFEDİCİ VE ESİRGEYİCİDİR."(Bakara 2/199)
Üçüncü sebeb :Tevhiddir."Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz; bundan başkasını , (günahları)dilediği kimse için bağışlar.Allah'a ortak koşan kimse büyük bir günah (ile ) iftira etmiş olur"(Nisa 4/48)
Bir kimse kelime-i tevhidi kalbinde tam anlamıyla gerçekleştirdiği takdirde ; kalbinde Allah teala dışında her şeyin muhabbeti , tazimi, yüceliği, heybeti, korkusu, umudu ve tevekkülü çıkıp kaybolur.Bu vasfı kazanan kişinin günahları denizlerin köpüğü kadar olsa bile , yanıp kül olur.Tevhid inancına sahip olmak eşsiz bir iksire sahip olmak demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder