11 Kasım 2017 Cumartesi

RAVİLERİ ŞAMLI OLAN EN DEĞERLİ HADİS

Ravileri şamlı olan birhadis-i kutsi de buyrulur:
Ebu Zer (r.a) rivayet eder:
Ey Kullarım! Şurası kesindir ki ben kendime zulmü haram ettim ve onu sizlerin arasında da haram kıldım.Öyleyse birbirinize zulmetmeyin,
Ey KULLARIM! Benim hidayete erdirdiklerim dışında hepiniz sapmış durumdasınız.Öyleyse benden doğru yola iletmemi isteyin ki sizleri doğru yola ileteyim.
Ey Kullarım! Benim doyurduklarım dışında hepiniz açsınız.Benden doyurmamı isteyin, ben de sizi doyurayım. Ey Kullarım! Benim giydirdiklerim dışında hepiniz çıplaksınız. Öyleyse benden giydirmemi isteyin, ben de sizi giydireyim.
Ey Kullarım! Sizler gece ve gündüz günah işliyorsunuz.Ben ise bütün günahları bağışlarım.Öyleyse benden bağışlanma dileyin, sizleri bağışlayayım.
Ey kullarım! Sizler bana zarar verecek durumda değilsiniz ki zarar verebilesiniz.Bana bir fayda verebilecek durumda  da değilsiniz ki fayda verebilesiniz.
Ey Kullarım! Eğer sizin öncekilerinizi ve sonrakilerinizi, insanlarınız ve cinleriniz, sizin içinizdeki en takva kişinin kalbi gibi bir kalbe sahip olsa , bu durum benim mülkümde hiçbir şey artırmaz.Ey kullarım! Şayet sizin öncekileriniz ve sonrakileriniz, insanlarınız ve cinleriniz, sizin içinizdeki en günahkar kişilerin kalbi gibi bir kalbe sahip olsa , bu durum benim mülkümden hiçbir şey eksiltmez.
Ey kullarım! Eğer sizin öncekileriniz ve sonrakileriniz, insanlarınız ve cinleriniz, hep birlikte bir düzlükte toplansa ve benden dilekte bulunsalar, ben de her insanın isteğini versem, bu durum benim katımda olandan, denize batırılan iğnenin(çıkarıldığından) eksilttiğinden başka hiçbir şey eksiltmez.
Ey kullarım! Bunlar sizlerin amellerinizdir, ben onları sizin için bir bir sayıyorum.Sonra da onları size eksiksiz vereceğim.Öyleyse her kim hayır bulursa Allah’a hamdetsin.Her kim de bundan başka bir şey bulursa , kendi nefsinden başkasını kınamasın!”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder