18 Kasım 2017 Cumartesi

ŞEYTANIN İNSANI HELAK ETTİĞİ İKİ ŞEY

İbn-i Ömer’den (r.anhüma) rivayet edildiğine göre İblis’in Hz.Nuh’a (a.s) şöyle dediği rivayet edilir:
“İnsanoğlunu iki şeyle helak ederim.Birincisi kıskançlık.Zaten kıskançlık yüzünden lanetlendim (ilahi rahmetten uzaklaştırıldım) ve kovulmuş şeytana dönüştüm.İkincisi ise hırstır.Hırs sayesinde Adem cennetteki her şeyden yemek istedi.Ben de ona karşı yapmak istediğimi hırs sayesinde gerçekleştirdim.”
Hak Sübhanehu Teala Kuran’ı Kerim de Yahudileri değişik yerlerde kıskançlık hasletiyle niteler.
Bakara suresi 109 ayeti:”Ehli Kitaptan çoğu , hakikat kendilerine apaçık belli olduktan sonra , sırf içindeki kıskançlıktan ötürü ,sizi imanınızdan vazgeçirip küfre döndürmek istediler.Yine de siz, Allah onlar hakkındaki emrini getirinceye kadar affedip bağışlayın.Şüphesiz Allah her şeye kadirdir.”
Nisa suresi 54 ayeti:”Yoksa onlar, Allah’ın lütfundan verdiği şeyler için insanlara haset mi ediyorlar?”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder