17 Kasım 2017 Cuma

FİTNE ZAMANI KÖTÜLÜĞÜ KALBİYLE REDDETMEK

Hz.Ali (r.a)'dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte buyurulur ki:
"Ben Resulullah'ın şöyle buyurduğunu işittim:
'Benden sonra ,mümin kişinin eliyle ve diliyle değiştirmeye güç yetiremeyeceği fitneler olacak!' Ben dedim ki:
'Ey Allah'ın Resulü ! Onların durumu nasıl olacak?' Buyurdular ki:
'Onları(fitneleri) kalpleriyle rededecekler.' Ben tekrar,
'Ey Allah'ın Resulü! Bu durum onların imanlarından bir şey eksiltecek mi? diye sordum.Buyurdular ki:
Hayır! Sadece su tulumundan damlayan bir damla kadar!
Bu hadis-i şerif kıyamete kadar müminler için rehberdir.İçinde bulunduğumuz şu zaman azim bir fitne zamanıdır.yönetici güç sahiplerine karşı onları ikaz eden bir otorite yoktur.İnsan hatadan uzak değildir.Bu gün sabır ve sükutla hakkın hükmünü beklemek vaktidir.Çünkü elimizde güç yoktur. Dilimizle ikazda ise fitne nedeniyle şucu musun diye yaftalanmak an meselesidir.
Hz.Ali (r.a) dedi ki:"Kaybedeceğiniz ilkşey cihaddır.Önce ellerinizle cihadı kaybedeceksiniz,sonra dilinizle cihadı, sonra da kalblerinizle cihadı kaybedeceksiniz.Her kim kalbiyle iyiliği tanıyıp kabul etmez ve kötülüğü de çirkin görüp reddetmez se ters yüz olur, en üstü en alta gelir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder