14 Kasım 2017 Salı

MUHAMMED DERKEN CENABI HAKKI ZİKRETMEK

"Allah'ın ilk yarattığı şey benim nurumdur"sözü ile Efendimiz(sav) yaratılmanın başlangıcını ifade etmiştir.ancak,yaratılan her şeyde Cenab-ı Hakk'ın zahire gelme, bilinme isteği mevcuttur.Buna sebeb Efendimiz(sav)dir."İlim bir noktadır cahiller onu çoğalttı"sözünde  Hz.Ali  efendimiz hakikatte Hz.Peygamber (sav)'i kastedmiştir. Hz:peygamber (sav) Cenabı hakk'ın insan olarak yaratılmışlık alemine çıkışının kemali ve en özelidir.Bizler Cenabı Allah'ın insan sıfatı ile zahir oluşuyuz.Efendimiz Sav,Hakk'ın zatının insan olarak zahiridir.
Bu hali İbni Arabi hazretleri:"Alemde tek bir varlık vardır.Bu varlık Allah'a aittir.Alem, Allah'ın isim ve sıfatlarının görünümlerinden ibarettir.Varlık, bir tek hakikatten ibarettir.Çeşitlenme ve çoğalma , dış duyuruların meydana getirdiği zahiri bir şeydir.Allah mutlak varlıktır.O'nun varlığının sebebi yoktur.O, kendi zatıyla vardır.O'nu bilmek varlığını bilmektir.Zatının hakikatını bilmek mümkün değildir.Allah ezelde vardı ve kendisiyle birlikte hiçbir şey yoktu.Alemi yaratmak isteyince kendinde mevcut  ve her şeyin aslı olan kadimle kadim, muhdesle muhdes sıfatını kazanan Külli hakikate ,Allah'dan heba denen bir hakikat tecelli etti. Bu tıpkı yapılacak bir binanın , kağıt üstünde planını çizmeye benzer.Sonra yüce Allah kendi nuruyla o hebaya tecelli etti.Bütün alem, bilkuvve bu hebada var idi.Hebada bulunan her şey , gelen bu tecelli nurunu kendi istidadına göre kabul etti.Bu nuru en çok alan da hebada bulunan Hakikatı muhammediyye oldu.Bu suretle Allah'ın tecellisinden heba ve hebanın tecellisinden alem meydana geldi.Allah'ın ezel bilgisinde bizim bu şeklimiz vardı.Bizi ezeli bilgisiyle böyle bilmiştir.O halde biz, bilkuvve O' nda vardık.O'nun bizi bilmesinin aynısı olan bizim misalimiz kendi varlığında kadimdir.Çünkü bilgi O' nun sıfatıdır.Sıfatı da ezelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder