14 Kasım 2022 Pazartesi

PEYGAMBERİMİZİN TARİFİ/HZ.ŞA'YA

 Yahudilere gönderilen son peygamber Hz.Şa'ya (a.s) 'a gelen vahiyde Efendimiz (SAV) 'in peygamberliği şöyle anlatılıyor:

"İmdi sor onlara bu ne zaman? Ve bunun başına geçecek kim? Kimin eliyle Ben bu sünneti açacağım? Bu işin yardımcıları kimlerdir?  Biliyorsa söylesinler. Ben bunun için bir ümmi peygamber göndereceğim.Sert değil, kaba değil, sokaklarda bağırmaz, fuhuş ve tezeyyün etmez, edebe aykırı söz söylemez.Ben ona her güzellik için istikamet vereceğim.Ona en güzel ahlakı vereceğim.Tatlılık onun elbisesi, iyiniyet ve sadakat onun parolası, takva onun vicdanı olacaktır. Ona makul hikmet vefakarlık ve sadakat, avf ve güzel ahlak, adalet ve doğru yol, hak olan şeriat vereceğim.Onun klavuzunu, Allah, milletini islam, adını Ahmed kılacağım.,cehaletten sonra onunla talim edeceğim, düşkünlükten sonra onunla yükselteceğim. Tanınmazken , onunla şan vereceğim;azlıktan sonra onunla çoğaltacağım. Darlıktan sonra onunla zenginleştireceğim; tefrikadan sonra onunla toplayacağım.Muhtelif kalpleri, dağınık arzuları, değişik milletleri, onunla birleştireceğim. Onun ümmetini , insanlar için en hayırlı ümmet kılacağım.Beni tevhid için, Bana iman ve ihlas ile ma'rufu (Allah yolunu) emir, münkeri (Allahın hükümlerini kabul etmeyen yolları) nehyedecektir.Kıyamen, kuuden, kükuden, sücudenBana namaz kılacaklar.Benim yolumda saf saf sürünerek savaşacaklar.Berim rızamı kazanmak için mallarından ayrılacak, diyarlarından çıkartılacaklardır.Ben onların mescidlerinde , meclislerinde, yattıkları , gezdikleri yerlerde, tekbir, tevhid, tesbih, hamd,mithad, tahmid ilham edeceğim.Sokak başlarında tekbir , tehlil, takdis edecekler , Benim için yüzlerini ve etraflarını temizleyecekler.Bellerine esvab bağlayacaklar.Kurbanları kanları, kitapları sineleri olacak.O benim bir Fazlımdır ki , dilediğime veririm.Ve Ben çok büyük fadl sahibiyim"(Taberi tefsiri)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder