15 Kasım 2022 Salı

İBNÜL HEYYEBAN

 Hz.Peygamberimizin peygamber olarak gönderilmesini bekleyen Yahudilerden birisi büyük Yahudi Hahamı ve bilgini İbnül Heyyaban dır.

Bu ermiş insan, beklenen peygamberi görüp  onun ümmeti olmak gayesi ile vatanı olan şam'ı terketmiş,Çöllere düşerek Medine'ye ulaşmıştır.Öyle mübarek bir zattı ki , Medine'de kuraklık olunca , onu istiskaya(yağmur duasına) götürürler ve akabinde yağmur yağardı.İbnal Heyyeban Efendimiz'e ulaşmadan vefat etti.Öleceğini anlayınca , Yahudileri çağırıp şöyle dedi:"Ey Yahudi toplumu! Beni şarap ve bolluk ülkesinden , bu açlık ve kuraklık ülkesine gönderen şey nedir? Bunu hiç merak etmediniz mi? Yahudiler; "Sen bizden iyi bilirsin"dediler.İbnul Heyyeban şöyle dedi:"Ben bu ülkeye zamanı gelmiş peygamberi beklemeye geldim.Burası onun hicret edeceği yerdir.Ben onun gelişine kavuşmayı  ve ona ümmet olmayı arzu ediyordum.Onun zamanı gelmiştir.Ona karşı çıkmayın ey Yahudiler! O, kendisine karşı çıkanların kanını akıtıcı , skadın ve çocuklarını esir edici olacaktır.Fakat bu sizi ondan uzaklaştırmasın"

İbnul Heyyeban'ın sözlerini Yahudiler unuttular yalnız Benu Kureyza gazvesinde üç  genç ,İbnul Heyyeban7ın sözünü hatırlayarak müslüman oldular.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder