3 Kasım 2022 Perşembe

LADİKLİ HACI AHMET AĞA

 ŞEMSİ TEBRİZ CAMİSİ

Bu cami 1952 yılında ibadete açıldı.Fakir (Osman Karabulut) bu caminin ilk imamı olarak göreve başladım.Şems hakkında çeşitli rivayetler vardı"orası makamı...orada medfun" v.s

Bir ara Hacı Ağmet Ağaya' sordum:-Hacı baba, Şemsi Tebriz hakkında ne malumatınız var,kendisi buradadır, değildir diye rivayetler var! dedim.

Hacı baba:"Hafız ! Ben bir şey bilmem amma benim Hocam 'ın bana söylediğine göre , kabri buradadır.O sandukanın altı mahzendir.Mahzende atıldığı kuyu , yanı başında da kabri var.Kimseyi indirme, manevi razı olmazlar! dedi.

Sonra ben, caminin sergileri çoğalınca ,hazretin sandukasının etrafınahasırlar çakılmış, hasırlarda iyice eskimiş durumda idi,söktüm.Hasırları kaldırınca , altından mahzenin kapağı çıktı, kapağı asıldımaçıldı.Bir mum yakıp :

-Destur sultanım , deyip üç merdivenle aşağıya inerek mahzene girdim.

Mahzen muntazam oda şekilde idi.Yerler kapak taşı ile döşenmiş.Hazretin atıldığı kuyu dört köşe bir mermer ile kapatılmıştı, kireçle sıvanmış , üzeri işlemeli , iki de hava deliği var.Yanıbaşındada bildiğimiz kabir .Aynen Hacı Ahmet Ağa'nın tarif ettiği gibi Hazretin kabri.Halbu ki Hacı 
Ahmet Ağa buraya hiç girmiş değil.İşte allah, dostlarına herşeyi aynen beyan eder.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder