12 Kasım 2022 Cumartesi

ABDÜLHAMİD'İN YAHUDİLERE MEYDAN OKUMASI

 Yahudiler bulundukları yerde, bulundukları ülkede fitne ve fesat çıkartan bir karaktere sahip oldukları için sürekli sürgünde yaşadılar.Theodor Herzl vasıtasıyla Osmanlı sultanı 2.Abdülhamid 'e yalvarıp Filistini satın almak istediler.Özellikle babası Abdülmecid'in israfları ile bunalıma girmiş olan Osmanlı Devleti'ni bu en zayıf noktasından vurmak için , T.Herzl , meblağları çok yüksek olan üç kredi mektubunu Osmanlı Bankalarına yatırdıYatırılan mektupların ihtiva ettiği paralar o kadar yüksekti ki Osmanlı Devleti'nin tüm dış borcu bu mektuplarla kapatılabiliyordu.Bu kredi mektupları , Credit Lyonnais de Paris, Berlin Dresdner Bank ve Londra Lyods bank'tan alınmışlardı.

Abdülhamid'e bu teklif yapıldığında ,padişah karşısındaki mazlum rolünü oynayan bu siyonisti dinledi ve şu tarihi cevabı verdi:

"Ben bu toprakların bir karışını bile satamam.Çünkü orası (Filistin) bana değil, milletime (müslümanlara) aittir.O millet bu devleti kazanmış ve kanlarıyla verimli hale getirmiştir..Yahudilerin milyonları kendilerinin olsun .Benim devletim parçalandığında , belki Filistin'i karşılıksız olarak alacaklardır.Bunlar, benim cesedim parçalandıktan sonra yapılabilir.Ben asla buna razı olamam" 

Bu cevabı alan Teodor herzl, İngiltere'ye döndü.Yahudi devletinin önünde en büyük engel Sultan Abdülhamid idi.Jön Türkleri ileri sürüp İttihat ve Terakki ile Sultan Abdülhamid'i iktidardan uzaklaştırdılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder