11 Kasım 2022 Cuma

HARUNİYELİ BAHRİ BABA

 Ağlar baba-İrşadi Baba ekolünden eminmiş ,Niyazi efendi ile hemhal olmuş Merhum Bahri baba'nın bir halini bir derviş anlattı.Haruniyede zamanında Ermeniler çokca yaşamış.Osmanlı Devletinin son zamanlarında bunlarda yurt dışına göçerken bazı kıymetli mallarını(altınlarını) toprağa gömerek saklamışlar.Sonra dönüp gelip almak için.Bahri baba anlatmış:Bir mevkide namaz kılmakta idim.Namaz kıldığım yerin karşısında bir maddeye gözüm takıldı.toprağın kenarını sel suları almış ve bir küpün bir kısım yeri görünür hale gelmişti.Aklıma hemen geldi ki bu bir  hazine.O esnada şeyhimi (muhtemelen Niyazi efendi olabilir) yanımda gördüm ve bana "Bahri,Bahri! Ya o, Ya ben" dedi.Gördüğüm o nesneyi yerinden çıkartmadan gerisin geri gittim." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder