5 Kasım 2022 Cumartesi

LADİKLİ HACI AHMET AĞA

 İKİ HIRSIZIN AKİBETİ

Ladik kasabasında Mustafa isimli birisine arkadaşı sorar:"Hacı Ahmet Ağa ile görüşüyormusun?" Arkadaşı ise "Hayatta iken mi? yoksa vefatından sonra mı? deyince soru soran:"Size göre nasılsa öyle der.Mustafa isimli şahıs anlatmaya başlar:

"Vefatından sonra bir gün ,bir sürü koyunu otlatıyordum.Birde baktım arkamdan birisi geldi.Meğer hırsızmış, dövüşmeye başladık.Hırsız meğer tek değilmiş bir arkadaşı da varmış onunda elinde silah var.Beni tuttular, koyun ağılından çıkartıp beni aralarına alıp götürüyorlardı.Beni öldüreceklerinden korkuyordum.Birden aklıma Ahmet Ağa geldi:"Yetiş Ahmet Ağa, bunlar beni öldürecekler" dedim ve bir baktım Ahmet Ağa yanımda peydah oldu.Yanında mahmut Sami Ramazanoğlu  hazretleri de vardı.Ahmet ağa sağımdaki hırsızı tutup havaya attı.Sami Efendi hazretleri de , solumdaki hırsızı tutup attı.ikisinin de havada gittiklerini gördüm.Elhamdülillah selamete çıktım.Ahmet Ağa "Oğlum Mustafa niçin ağılda iken bizi çağırmadın?" dedi."Efendim, korktum, heyacanımdan aklıma gelmedi, şimdi geldi" dedim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder