5 Kasım 2022 Cumartesi

LADİKLİ HACI AHMET AĞA-ASKERLİK ŞUBE BAŞKANI

 "ASKERLİK ŞUBE BAŞKANI"

(Öğretmen Mehmet efendinin anlatımı) Kadınhanı Askerlik şube başkanı maneviyata inanmayan  ve maneviyata aşırı gayzı olan birisi idi.Ladikli Hacı Ahmet ağa'nın şöhretini duyar ancak inanmaz ve bir türlü görüşemez.Bir gün Hacı Ahmet Ağa Kadınhanı'na gider.Çarşıda gezerken , tesadüfen şube başkanı ile karşılaşır.Yanındaki birisi "-İşte aradığın , Ladik'li Hacı Ahmet Ağa budur" der.

Şube başkanı Ahmet Ağa'yı dairesine davet eder ve alıp götürür,

"Ahmet Ağa, sana evliya diyorlar,Benim dedemi, onun dedesini ve onunda dedesini isimlerini ve benim sülalemi haber vereceksin.Eğer söylemez ve haber vermez isem sana yapacağım var" diye tehdit eder.Ahmet Ağa güler:"Oğlum, sen bana dört gün müsade etde sorayım, haber getireyim" der.Ayrılırlar.Dörtgün sonra Ahmet Ağa daireye gelir,Şube başkanının belirttiği isimleri bir bir söyler.Şube başkanı ayağa kalkar elini öpüp ayağına kapanır..

Ahmet Ağa :"Sana hakkımı helal ederim amma, sizde benim bir emanetim var, eğer onu getirirsen helal ederim" deri.Şube başkanı hayretle:"O Emanet nedir?" deyince Hazret "Anene sor ,annen bilir" .Adam telaşla annesinin evine gider durumu anlatır ve emaneti sorar.Annesi emaneti getirir ve der ki:"Oğlum,Baban Kadiri tarikatına bağlı idi.Ölmeden evvel bana şu tesbihi emanet etti,bunu sakla , sahibi gelip isteyince ver" dedi.Demek ki sahibi bu zat imiş der ve tesbihi oğluna verir..Askerlik şube başkanı gözyaşı içinde emaneti Ahmet Ağa'ya teslim eder ve helallaşırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder