3 Kasım 2022 Perşembe

LADİKLİ HACI AHMET AĞA

 KOREDE ESİR DÜŞEN ASKER

    Temyiz mahkemesi hakimlerinden , İbrahim efendi isimli bir Hakim'in oğlu Kore harbine iştirak etmiş .1952 senesinde şehit olduğu haberi geldi.Devlet şehidin ailesine maaş bağlamış bu maaşı 15 sene almışlardı.Şehidin çocukları büyümüş evlenmiş,anneleri bir gün kayınvalidesine "Anneciğim artık beni serbest bırakın , kendi hayatımı yaşamak istiyorum.Oğlumu evlendirdim, kızımı gelin ettim.. der.

Kayın validesi:"Hayır kızım , oğlu gelecek! " der.Gelin:Yahu anne , oğlun şehid olalı 15 yıl oldu,bunca yıldır devlet bize maaş veriyor2 dersede kayınvalide kabul etmiyor.Oğlum ölmedi , gelecek diyor.Bütün aile ; kadın kafayı yedi diyorlar, ancak doktora götürdüklerinde doktor; kadının aklı yerinde diyor.

Hakim İbrahim Efendi'nin Konyalı bir arkadaşı :Bizim Konya'nın ladik kasabasında bir adam var ona soralım, oğlun sağ mı? değil mi o bilir.

Beraber Ladiğe gelirler.Hacı Ahmet Ağaya misafir olup sorarlar:"-Efendimiz bizim bir yaybımız var .Kore'de şehit olduğu haberi geldi, ancak annesi buna inanmıyor'Benim oğlum ölmedi gelecek' diyor.Oğlumuz ölü mü?dirimi bize bir haber verseniz

Hacı Ahmet Ağa:"Gardaşım ben böyle şeyleri bilmem, ancak;

Süphanallah..,Elhamdülillah,Elhamdülillah.Allahü Ekber.. Allahü Ekber ben bunları bilirim der.Gelen adamlar kurnazdır:Ahmet Ağa sen değil sana gelen adama soracaksın derler.

Hacı Ahmet Ağa :-Hah , öyle ise sorayım! der .kalkar gider ve beş dakika sonra gelerek :"Oğlunuz sağ , güneşe karşı oturmuş ekmek yiyor.Yakında mektubu gelecek, iki ay sonra da kendisi gelecek.. der

Hakim, inanmaz:Kalkın gidelim, bu adam safsata söylüyor der.

Ankaraya döndükleri vakit Hacı baba'nın söylediği mektup gelir ve İki ay sonra da kendisi gelir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder