14 Ağustos 2020 Cuma

HACAC-I ZALİM ,"ZALİM" Mİ İDİ?

Abbasilerin Bağdat Valisi Haccac-ı zalim, bu ünvanla meşhur olmuştur. Halbuki, Arap olmayan unsurların İslam'a girmeleri üzerine Kuran'ı doğru okumaları için Kuran'ın ayetlerini harekelendiren odur. Bu kişi deha derecesinde zeki idi. Yaptığı idamlardan dolayı zalim olarak şöhret bulmuştu. Kendisini zulmünden dolayı annesine şikayet ettiler. Annesi, oğluna nasihat etti. Annesine sordu ki:"Beni sana kim şikayet etti?" Kadıncağız isim vermedi öyle duydum dedi. O esnada sarayın sokağından geçen birisini, yardımcısı vasıtasıyla çağırttı. Adam korkudan titremekte idi. Adama ne iş yaptığını sordu: Pazarda zeytin sattığını, zeytincilik yaptığını söyledi. Adama sordu:"Dünya ile ahireti mukayese edebilir misin?"Adam:Ben cahil birisiyim beni okutmadılar. Böyle bir mukayese alimlerin işidir" diye cevap verdi. Haccac cevaptan memnun olmadı. Adama "Sen Müslümanım diyorsun dünya ve ahiret hususunda bilgin var. Bana cevap ver" deyince, Adam çaresiz şu cevabı verir:"Ahiret sonsuz, hayal edilmeyecek bir alem. Dünya ise onun yanında bir sineğin konup kalkması gibi basit" dedi. Haccac devam etti:Mükemmel bir cevap. Sonra pazarcılık yapan adama zeytin hususunda sual sorunca adam zeytinle ilgili konuşmaya başladı:Fiyatından, dünyanın neresinde yetiştiğinden, hangi cinsinin yağlık  hangi cinsinin sofralık olduğundan, çiçek açmasından, zararlılarından toplanıp muhafaza edilmesinden başlayarak zeytinle alakalı her hususu anlattı.
Haccac mükemmel bir cevap dedi:
Sonra adama dönerek :Namazın bir vacibini söyle dedi. Adamda ses yok.Abdestin bir sünnetini söyle? dedi. Adamdan ses yok.Bu minval üzerine sorduğu suallere adam:Efendim arz etmiştim. Ben cahilim, beni okutmadılar, sağdan soldan öğrendiğim kadar dinimin emirlerini yerine getirmeye çalışıyorum " deyince Haccac kızdı:Be adam, seni zeytinciliğin mektebinde mi okuttular. Zeytinle alakalı her suale cevap verdin. Halbuki sonsuz olan ahiret alemine gitmen için gerekli olan namazı orucu ifa ediyorsun. Zeytinciliği ise, ahiret yanında bir an mesabesinde olan dünya hayatının rahatına ulaşmak için ifa etmektesin. Ahirete sonsuz, dünyaya bir an diyen sensin. Eğer sen ahirete imanda samimi olsa idin şu namazı-orucu, bu zeytinin öğrendiğinden yüz kat daha fazla öğrenmez miydin?
Adam cevap vermeyip başını eğdi. Haccac cellat dedi ve adamın başının vurulmasını emretti. Haccac sonra annesine dönerek:"Anacığım ben böyle sahtekarların başını vuruyorum.bir itirazın var mı?" dedi. Annesi sustu.
Eğer Haccac-ı Zalim bugün yaşasa idi İslam adına ortada dolaşıp, dinini dünya eden kimseleri hiç sağ bırakır mı idi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder