12 Ağustos 2020 Çarşamba

BEŞERİ İRADE ÜZERİNDEKİ MUHTEMEL MÜESSİRLER

İnsanın maddi alemdeki ilk sermayesi olan baba tarafından  ana rahmine bırakılan ilk nutfe-i maneviyyenin helal veya haram gıdadan teşekkül etmiş ve rahme besmele ile gönderilip gönderilmediği, ana baba arasındaki bu ilişkinin nikah akdine dayanıp dayanmadığı o nutfeden meydana gelecek olan "insanın" kaderi, karakteri, tahassüs ve tefekkürü üzerinde çoğu tespit edilemeyen pek çok tesirleri icra ettiği inkar olunamaz.
Bu müessirlerden birisi de çocuğa veraset yoluyla intikal eden beden yapısı ve karakteri ile ilgili hususlar Anneden alınana otuz bin, babadan alınan otuz bin hususiyeti tevarüs eder
Bir başka müessir de iklim ve beslenmedir. Dağlık bölgenin çocuğu hareketli, ova ve çöl çocuğu ise az hareketli olur. Gökyüzünün umumiyetle açık ve berrak olduğu bir iklimde yetişen insanların diğergam, hayal ve hisse mütemayil, hikmete talip, şair meşrip olmalarına mukabil, gökyüzü kapalı ve kasvetli iklimlerde yetişenler umumiyetle egoist, akılcı, bedbin bir haleti ruhiyye gösterdikleri inkar olunamaz.
Gıdalarla alakalı tesirlerden dolayı dişisini kıskanmaya domuz eti haram edilmiştir. Çinlilerin uyuşukluğunu yedikleri pirinçle, Karadeniz insanının kavgacılığını sarp arazi, balık ve mısır gıdası tüketmesinden kaynaklandığı fikri yanlış değildir.
Tasavvufta manevi terakki için riyazet esnasında hayvani gıda tüketmekten çekinilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder