22 Ağustos 2020 Cumartesi

GÜL RENKLİ GÖMLEK

Necib Sultanımı haftalık ziyarette gül renkli bir gömlek giymiştim. Sultanım baktı gülümsedi ve "Beni tam 70 yıl öncesine götürdün dedi. 22 yaşında Konya'da usta bir terzi idim. Gömleklik olarak sadece Amerikan poplin kumaşı vardı. Bu kumaşın metresi 8 lira'ya satılır 2,5 metreden bir gömlek dikilirdi. Kör yahut Topal Ahmet isimli bir mağaza sahibi, Konya'da tek olarak bu kumaşı getirir ve alacak olan terzi müşterilerine on iki rengin tamamının alınmasını şart koşardı. Bu kumaş renkleri içinde satılmayanı gül renkli olan kumaştı. Toptancı ile haftalık hesaplaşmamız cumartesi günü idi.Hafta başı gittiğimde bana şöyle bir teklif yaptı: Bu gül renkli kumaş pek gitmiyor. Sana bir gömleklik hediyem olsun bunu dik ve giy dedi. Bir gömleklik gül rengi poplin kumaşı verdi. Dükkana gittim. Kalfalara bu kumaşı dikmelerini söyledim. Hemen diktiler ve öğle yemeği için Alaaddin tepesi tarafından eve giderken giydim. Ertesi gün, mağaza sahibi aldığı sipariş üzerine bana on gömleklik daha kumaş göndermiş. Haftalık hesaplaşma için gittiğimde, bedava diye verdiği kumaşın parasını da fişe yazmış velhasıl tüm Konya gül renkli poplin gömlek merakına kapılmış ve mağazada kumaş tükenmiş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder