24 Ocak 2018 Çarşamba

ZALİME MEYL ÖLÇÜLERİ

Hud suresinin 113 ayetinde buyurulmaktadır ki:"Zulmedenlere eğilim göstermeyin!Aksihaldeateş size dokunur.Sizin için Allah'dan başka dostlar yoktur.Sonra size yardım da edilmez."
Zalime ednayı meyl(en ufak meyl) nasıl olur?"diye sorulduğunda"Birmecliste bir zalimin ismi,övülerek zikredilse desen de orada bulunsan da sükut etsen o zalimemeyl etmişsayılırsın " cevabı verilmiştir.
Bu nedenle Efendimizin yolundan gidenler zulmdentitrerlerdi.Hz.Ali (kv) buyurmuştur:"Zulme uğrayan, zaifin hakkı, kavisinden(kuvvetlisinden) alınamayan bir millet kat'iyyen payidar olamaz".
Hz.Ömer (r.a) birgün ata binmişvaziyette giderken bir sokağın başında üç dostu ile karşılaşıp selamlaşırlar.Dostları yaya kendisi at üzerinde olarak konuşa konuşa yürümeğe başlamışlar.Elli adım gittikten sonra Hz.Ömer7in birdenbire rengi değişmiş vaziyette atının dizginlerini çekerek:"Arkadaşlar, hemen ayrılalım"demiş.Yaya olan dostları:"Ya Emirel müminin.Acele bir işiniz mivar da süratle gitmek istiyorsunuz?2 deyince Hz.Ömer:"Hayır " der.Dostları:"O halde müsade buyurun da , konuşa konuşa gidelim." deyince Hz.Ömer"İmkanı yok!Hemen ayrılacağız.Sebebine gelince:Ben at üzerinde , sizin de yaya olarak rikabımda yürümenizden şimdi bir tefahur(öğünme) hissettim.O sıfat da geldi mi zalim olurum, alçak olurum.Bana emanet olarak verilen bu ümmeti inim inim inletirim.Sizin bu şekilde benim rikabımda yürümenize gelince; o da size zillet yükler.Siz de bu sıfata bilmeden sahip olursunuz insani seciyenizi ayak altına salmış olursunuz.Binanaleyh bizim bu halimize Allah'da ,Resulullah'da razı olmaz.Haydi Selamün aleyküm" demiş ve ayrılmıştır.
Bu suretle deİslam dininde zulme rızanın zulm,küfre rızanın küfür olduğunu hareketleriyle isbat etmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder