3 Ocak 2018 Çarşamba

ALLAH'IN VEKİL İSMİ ŞERİFİNİN ÖZELLİĞİ

Müzzemmil suresi 9 . ayetinde FETTAHİZ HÜ VEKİLA"(O'nun hpimayesine sığın" buyurulmuştur."Vekil" ismininözelliği ihtiyaçların ve başa gelen musibetlerin gelmemesi demektir.Her kim rüzgardan, yıldırımdan ve benzeri musibetlerden korkacak olursa Allah'ı kendisine vekil edinsin.Çünkü Allah her türlü kötülüğü ondan savacak, karşısına hayr verızkın kapılarını açacaktır.
Mimşad Dinaveri der ki:Benim , adamın birine borcum vardı.Gecelerden birinde bu borcu kendime dert edindim, göğsüm daraldı.Birden birisinin bana -sanki- şöyle dediğiniduydum:"Sen bu mikdarı aldın, almak senden vermek bizden" sonra kendime geldim.Önüme borcumu ödeyeceğim bir kapı açılmıştı.Artık bu olaydan sonra kasap ve bakkal borcu derdi, hiç çekmedim.
Kuşeyrider ki:İnsan yaratıklardan herhangibirini kendine vekil ederse o vekil kendisinden ücret ister, malına ihanet edebilir, yaptığı işlemlerde hata edebilir ya da en isabetli tercih konusunda yanılabilir.Oysa Allah Teala'yı vekil eden kimse böyle bir olumsuzluklarla karşılaşmaz.Allah kendisine ecir verir , emellerini gerçekleştirir , onu över.En hassas durumda ona lütfu ile muamele eder.Öte yandan Allah7ı vekil eden kimsenin farzları yerine getirme ve tüm gerekli diğer işlerde kendi nefsine karşı Allah'ın vekil olması ve bu uğurda gece gündüz nefsiile mücadele etmesi gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder