21 Ocak 2018 Pazar

BİR PAPAZIN MÜŞKÜLÜ

Boğaziçi camilerinin birinde bir vaaz esnasında Seyyid Şemsettin Yeşil hazretlerini dinleyen bir papaz vaaz sonrasında hazretin eline sarılarak kendisinden 15 dakikalık bir özel görüşme ister ve bu görüşme esnasında şu müşkülünü sorar:"Efendim ben iyi derecede arapça bilirim.Bütün islam alemini gezdim,alimlerle görüştüm.Kuranı Kerimdeki bir mevzu hakkında doyurucu bir cevap alamadım.İçimizdeki bir ses bu müşkülümü sizin halledeceğini söylüyor"der.Hoca efendi:"Buyrun sorun" demesi üzerine Papaz şöyle devam eder."Kuranı Kerimde Cenab-ı Hakk bir ayette;"Emaneti ehlinin gayrına vermeyiniz" diye emrediyor ve ;İblam peygamberi de:"emaneti ehlinden gayrına verirseniz kıyameti bekleyiniz"buyuruyor.Ve sonra başka bir ayette(Ahzab 72) Cenabı Hakk:"Allah emanetini bütün mevcudata arzetti,hukukunu yerine getiremeyiz diye onu yüklenmekten çekindiler ve onu insan yüklendi çünkü o çok zalim ve çok cahil idi"diyor,Allah, Allah olduğu halde nasıl olur da emaneti çok zalim ve çok cahil olana teslim eder.
Bu suale Şemseddin Yeşil hazretleri şöyle cevap verir:Buradaki zulüm , zulmü memduhtur,adl'in mukabili olan zulüm değildir.Cehilde makbul bir cehildir, ilmin mukabili olan cehil değildir.O insan ki nefsinin kuvvetli zalimi oldu, Hak ve hakikatın gayrısının da cahili oldu, emaneti almak hakkına haiz oldu.Demek oluyor ki emaneti ilahiyye ; nefislerinin hayrını ayağının altına alan, Hak ve hakikattan maadasına cahil olan insanda bulunuyor.Onun için emaneti kalb taşır, zira kalb mevzi-i nazar-ı Hakdır.Sahib-i kalb olan da ancak Hz.İnsandır.
Bu cevaptan mutmain olan papaz hocaefendiye  sorar:"Efendim, evladınız yok mu?"deyince Hocaefendi:"Henüz evli değilim"der.Papaz:"Hayır onu demek istemedim.sizin gibi zatların çocuğu etten, kandan olmaz, eseriniz yokmu? demek istedim.Bu ilmi beraber mi götüreceksiniz, beşeriyetin istifadesine sunmayacakmısınız?" demesi üzerine Seyyid Şemseddin Yeşil hazretlerinin eser yazımı başlamıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder