26 Ocak 2018 Cuma

KURANI TERTİL ÜZERE OKUMAK HADİSESİNİN BİR BAŞKA BOYUTU

Şeyhi Ekber Hz.Muhyiddin buyuruyorlar ki:
"Henüz pek genç iken bir gemide seyahat ediyordum.Geminin güvertesinde idim.Güvertenin kenarına ilişmiş bir yolcu daha vardı.Gece idi.,denizde azametli dalgalanma  vardı.Bir an baktım ki kenarda bulunan yolcu sarsıntıdan muvazehesini kaybetti ve birden bire denize yuvarlandı."Ayy düştü!" dememe fırsat kalmadı ki yolcu, bu aleme mensup olmayan gayet latif bir mahluk tarafından hemen gemiye çıkartıldı ve kulağına doğru bir şey söylendi.Acaba hayal içinde miyim  diye bir an durakladım.fakat hayal içinde olmadığımı biliyordum.Bilgim daha yakın ifade etmesi için yolcuya yaklaştım,üstünü başını yokladım,su içinde idi ve suları sızıyordu.Bu defa dayanamıyarak merak içerisinde:
"Bu hal nedir?Seni sudan çıkaran kimdir?"diye sordum.
Yolcu Cevaben:
"Ben de senin gibi bir şey bilmiyorum"dedi.Yalnız dalganın sarsıntısı ile denize düştüğüm an ; zamana, mekana sığmayan bir muhakeme içinde idim.Kendi kendime artık öyle bir yerdeyim ki" diyordum "Burada hiç kimse elini uzatamaz.Ve şimdi öyle biri lazım ki kudreti, kuvveti; denize de , dalgasına da bütün varlığa geçsin.İşte bu zamana sığmayan muhakemenin neticesinde ki derhal teslim oldum, aşk ile :(ZALİKE TAKDİRÜL AZİYZİL ALİYM(Yasin 38)dedim.Bu cümlenin neticesinde senin  gördüğün , benim ise görüp bilemediğim o latif mahluk  beni derhal tuttu ,çıkardı sonra da:"Yabancı değilim.Okuduğun ayetin manasıyım.Emri ilahi ile vücudlandım, seni çıkarmaya memur edildim" dedi ve benden kayboldu."
Hazreti Muhyiddin bunu aynen belirttikten sonra;
"VE RETTİLİL KUR'ANE TERTİYLA"(Müzzemmil 4) ayetini beyan ederler  de:
"Kuranı Mübinin harflerini, kelimelerini okurken hakkını yerine getirerek okuyunuz.Zira haricde vücud bulur, O hakkını vermeden okursanız eksik vücudlu olarak zahir olur.Bir de Kur'an'ı hakkıyla okuduktan sonra ihlas-ı tam ile iman ile tefekkür edin de o vücud canlansın ve istenilen şeyi yapsın" buyurur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder