5 Ocak 2018 Cuma

'ELBİSENİ TEMİZ TUT" HİTABI

Nefahat'da Şeyh Ebul Hasan Şazeli'den şöyle nakledilmektedir:Hz.Peygamber'i rüyada gördüm.Bana:"Ey Ali, elbiseni pislikten temizle ki.her nefeste Allah Teala'nın yardım ve teyidinden faydalanabilesin." dedi."Ya Rasulullah elbisem hangisidir?" diye sordum.Buyurdu ki:"Allah sana beş hilat giydirmiştir.Bunlar muhabbet, marifet,tevhid,iman ve İslam hilatleridir.Allah Tela'yı seven kimseye her şey kolay olur.Allah teala'yı tanıyıp anlayanın gözüne her şey değersiz görünür.Allah Teala'nın birliğine inanan kimse O'na hiçbir şeyi ortak koşmaz..Allah'a iman eden kimse herşeyden emin olur.İslam'la nitelenen kimse Allah'a isyan etmez.Eğer isyan etse istiğfar eder, özür diler.Özür dilerse Allah'ın fazlı ve ihsanıyla özrü kabul edilir.Sonra Şeyh buyurdu ki:Bütün bunlardan Allah'ın "Elbiseni temizle" buyruğunun manasını anladım.
Ruhani sıfattan bir elbiseyi
Sana Allah'ın lütfu giydirdi
Elbiseni pislikten , gazap ve şehvetten uzak tut
Ki böylece temizliğinle meşhur olasın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder